SZTE Info

kiemelt_nyiltnap_2019

Sikeresen zárult az SZTE nyílt napja

Idén is több száz érdeklődőt csalogatott a februári SZTE nyílt nap és szülői értekezlet az egyetem központi épületébe. A középiskolásokat friss felvételi tudnivalókkal, tippekkel, valamint az SZTE szakkínálatának és szolgáltatásainak bemutatójával várták.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az immár hagyománnyá vált februári nyílt napon a leendő hallgatók érdeklődhettek az egyetem egyes karainál a képzésekről. Emellett tájékoztatást kaptak az egyetemen igénybe vehető új, a hallgatók költségtérítését segítő ösztöndíjakról, és az SZTE már meglévő hazai és nemzetközi ösztöndíjairól is. Az eseményre nemcsak a végzős középiskolásokat, hanem azokat az alsóbb éves diákokat is várták, akik fontolgatják, hogy a Szegedi Tudományegyetemre jelentkeznek majd. Aki még bizonytalan abban, hogy mit is szeretne tanulni, vagy mi a neki leginkább megfelelő szak, annak az SZTE Karrier Iroda munkatársai segítettek pályaválasztási tanácsadással. Mindemellett a felvételi jelentkezésről, a felvételiben történt változásokról is informálódhattak a továbbtanulás előtt álló fiatalok.


nyilt_2019_1


Az idén felvételiző középiskolásoknak a felvételi jelentkezési lap kitöltésében is segítséget nyújtottak az SZTE Gazdaságtudományi Karán. A három turnusban induló programon mindenki válaszokat kapott a jelentkezési lappal kapcsolatos kérdésekben. Remek lehetőség volt ez azok számára, akik nem voltak biztosak abban, hogy mit és hogyan kell kitölteni, illetve, akik szerették volna, ha egy olyan személy segítségével adhatják be a jelentkezésüket, aki kiválóan ért ehhez a folyamathoz.


nyilt_2019_4


A nyílt nap kiemelt programja volt a szülői értekezlet, melyen Dr. habil Gellén Klára, az SZTE oktatási rektorhelyettese tájékoztatta a továbbtanulás előtt állókat. Az előadáson szó esett többek között az SZTE-n elérhető felsőoktatási szakképzésekről, alap-, mester és osztatlan képzésekről. Külön kitértek az ösztöndíj-lehetőségekre, és a felvett SZTE-s hallgatóknak nyújtott szolgáltatásokra is. Szó esett a felvételi ponthatárokról, a többletpontok lehetőségeiről, a kötelező nyelvvizsgával és emelt szintű érettségivel kapcsolatos tudnivalókról is.


nyilt_2019_2


Az Innovációs és Technológia Minisztérium szervezésében az érdeklődők megtudhatták, hogyan működik a duális képzés a gyakorlatban, részt vehettek egy izgalmas előadáson, mely az önbizalomról szólt, és a stresszkezelésről is tanulhattak. Az "Önbizalom felsőfokon" című előadáson megtudhatták hogyan kapcsolódik össze az önbizalom és a karrier, és hogyan szerezhetnek megfelelő önismeretet. "A stresszkezelés a mindennapokban" című előadáson pedig konkrét módszereket és technikákat tanulhattak az érdeklődők.


nyilt_2019_3


A nyílt napon idén is több száz középiskolás és szülő vett részt. Aradi Dávid Kiskunmajsáról érkezett a eseményre, hogy a gépészmérnöki képzésről tájékozódjon. Elmondása szerint nagyon tetszett neki a nyílt nap, élvezte, hogy mindent könnyen megtalált, hasznos információkat kapott. Moravecz Vivient a gyógypedagógia érdekli, egészen Kalocsáról utazott Szegedre, hogy másik két versenyben lévő intézmény után az SZTE-t is megnézze.


A Vajdaságból is szép számmal érkeztek középiskolások. Porkoláb Nóra és Batinkov Rita is Szerbiából érkezett, hogy a kereskedelem-és marketing szakról személyesen is érdeklődjenek. – Szerettük volna megnézni, hogy milyen is a szegedi egyetem, ugyanis a testvéreinktől már nagyon sok jót hallottuk róla – fogalmaztak. Más vajdasági fiatalok azt emelték ki, hogy azért szeretnének Szegeden tanulni az orvosin, vagy dentálhigiénia szakon, mert örülnek neki, hogy itt a saját anyanyelvükön, magyarul tanulhatnak majd.


SZTEinfo- Kocsis Bernadett

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."