SZTE Info

dualiskepzes

Duális és kooperatív képzésekről az SZTE-n

Fél idejéhez érkezett az SZTE „Duális és kooperatív képzések és azokat támogató szolgáltatások fejlesztése a Szegedi Tudományegyetemen” című projektje. A képzésfejlesztésben részt vevő karok szakmai találkozón mutatták be eddigi eredményeiket és további célkitűzéseiket.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A rendezvényt Dr. Gellén Klára, oktatási rektorhelyettes nyitotta meg, aki elmondta, hogy a projekt 4 éves ciklusának feléhez érve már nagy eredményeket értek el. – Az EFOP-3.5.1-16-2017-00004 pályázat keretében megvalósuló képzésfejlesztés elsődleges célja, hogy gyakorlatorientált képzésben részesüljenek a hallgatók, így pedig könnyebben boldoguljanak majd a munkaerőpiacon. A duális és kooperatív képzések létrehozásában az első lépés a feltételek, a képzésfejlesztési, tartalmi elemek, modulok kidolgozása volt. Büszkén mondhatom, hogy a duális képzésekben 5 kar 20 képzése, a kooperatív képzésekben pedig 7 kar 30 képzése vesz részt – fogalmazott az oktatási rektorhelyettes.


Hozzátette: a projekt kiemelt része a képzők képzése is, az oktatók felkészítése, hiszen nekik is rendelkezniük kell azokkal az ismeretekkel, amik ezekhez a képzési formákhoz szükségesek. Egyfelől képzésfejlesztési, másfelől szolgáltatásnyújtási rendszer kiépítése is folyik, melyben a Felnőttképzési Központ, a Karrier Iroda, a Neveléstudományi Intézet és az Alma Mater vesz részt. Harmadik panelként a tananyagfejlesztés jelenik meg, melynek már 70 százaléka elkészült.


– A jövőre nézve több kart érintően már kialakultak azok a folyamatok, panelek amelyekre támaszkodhatunk. Emellett kialakításra kerül egy duális képzéseket összefogó központ, illetve folytatódik a képzők képzése és a tananyagfejlesztés. Mindez azonban csak akkor működhet, hogyha vannak hallgatók is, így egy megfelelő beiskolázási program kiépítésére is sor kerül majd – mondta el az oktatási rektorhelyettes.


Dr. Horváth Zsuzsanna szakmai vezető arról beszélt, hogy a program 4 olyan alprojektből áll össze, melyek mindegyikének az a célja, hogy a hallgatók gyakorlatorientált képzésben részesüljenek, és így már tapasztalattal lépjenek ki a munkaerőpiacra a diplomájuk megszerzése után. A duális és kooperatív képzések mellett, az alapképzésekbe beépítésre kerül egy vállalkozói ismeretek modul is, mely a Gazdaságtudományi Karon már elérhető. Kiindulásként 10 szakon kezdődtek el a duális képzési folyamatok, melyből 2 már el is indult. A kooperatív képzések közül 12 szakon folyik fejlesztés, 13 szak esetében már megkötötték a szerződéseket a vállalatokkal, és 5 szakon már el is indult ez a képzési forma.


A duális képzések esetében a hallgatóknak egy választott cégnél kell teljesíteniük megszabott számú munkaórát. Jelenleg már 70 partnere van az egyetemnek, ahol szaktól függően szakmai gyakorlatot szerezhetnek a hallgatók. A kooperatív képzések célja, hogy a hallgatók a kötelező szakmai gyakorlaton felül vegyenek részt egy vállalat, cég munkájában. Ez a képzési forma rendkívül szakma specifikus, így karonként külön szabályzat van érvényben, és szakonként készültek vállalati tantervek, melyek igazodnak a képzési fajtához.


A projekt keretében megvalósuló további feladatok körébe tartozik a Duális Képzési Központ létrehozása, a beiskolázási propaganda kialakítása, a tananyagfejlesztés befejezése, a képzők képzésének folytatása szakmai, módszertani tanfolyamokkal és további vállalati szakemberek bevonása a képzési programokba.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *