SZTE Info

KE_2019_plakat_0902_FINAL_kiemelt

Mintegy 400 program a Kutatók Éjszakáján a Szegedi Tudományegyetem szervezésében

Mintegy 400 ingyenes programmal várja szeptember 27-én, pénteken a Kutatók Éjszakáján az SZTE a tudomány iránt érdeklődőket. Ezen az éjszakán más napokon nem látogatható laborok, terek nyílnak meg az érdeklődők előtt. A szegedi egyetem 11 karának 500 kutatója, oktatója és hallgatója mutatja be tudományterületét.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem minden eddiginél több oktatója, kutatója és hallgatója várja minden eddiginél több programmal az érdeklődőket a Kutatók Éjszakáján Szegeden és Hódmezővásárhelyen. Az érdeklődőket – az óvódástól a felnőtt korosztályig – 2019. szeptember 27-én, pénteken kora délután és éjfél között várják 376 ingyenes programmal több tucat helyszínen.

 

A szegedi programok és a hódmezővásárhelyi kínálat egyaránt megtalálható a Szegedi Tudományegyetem munkatársai által fejlesztett ingyenes mobilapplikációban, amely az SZTE Kutatók Éjszakája digitális programfüzete. A mobil alkalmazás az alapvető tájékoztatás mellett (leírások, időpontok, helyszín, előadók) lehetőséget nyújt az érdekesnek talált előadások külön listába való rögzítésére is. A térkép segítségével a rendezvény helyszínei és az ahhoz tartozó programok tekinthetők át, a kereső funkció pedig még könnyebbé teszi a böngészést. Az applikáció az 5.0-nál magasabb verziószámú Android, illetve iOS 11 és 12 rendszerekre elérhető és „SZTE Kutatók Éjszakája” néven a Google Play és App Store áruházakból ingyenesen letölthető.

 

Az SZTE programjai a Kutatók Éjszakája honlapon is megtekinthetők, a regisztrációköteles programokra itt lehet majd jelentkezni szeptember 14-étől. A honlapon az egyes programoknál bemutatkoznak az Európa-szerte megrendezett tudományos esemény főszereplői is: azok a kutatók, oktatók, hallgatók, akik az egyes programokon tudományterületüket, kutatási eredményeiket mutatják be.

A Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgatósága idén is elkészíti a nyomtatott programfüzetet, amelyet a szegedi és vásárhelyi általános és középiskolák mellett a régió közoktatási intézményei és a határon túli magyar nyelvű oktatási intézmények is megkapnak.

 

A kutatók ünnepe a Kutatók Éjszakája: az Európai Unió Bizottsága több mint tíz évvel ezelőtt indította útjára ezt a kezdeményezést, hogy Európa-szerte megismertesse a fiatalokkal a kutatói pályát, annak szépségeivel és nehézségeivel együtt, népszerűsítse a természettudományokat, megmutassa, hogy kutatónak lenni izgalmas hivatás. A programok látogatásához tudományos előképzettség nem szükséges.

 

ESZA_arculatiA program az EFOP- 3.4.4-16-2016-00015 számú, „A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a felsőoktatásban” című projekt keretében valósul meg.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 20.
    08:30 - 12:15
    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát kérjük jelezze legkésőbb 2019. szeptember 16. 12.00 óráig a szocmunka@etszk.u-szeged.hu email címen.
    Program:
    8.30-9.00 Regisztráció
    9.00-9.10 Köszöntő
    Héderné Dr. Berta Edina dékán; SZTE Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar
    9.10-9.40 Hová is tettem? Demenciával járó kórállapotok felismerésének és ellátásának irányelvei
    Dr. Pákáski Magdolna tudományos főmunkatárs, osztályvezető; SZTE ÁOK Pszichiátria Klinika
    9.40-10.10 Ráncok – egy barátság története az Alzheimer-kór árnyékában
    Dr. Baginé Dr. Tóth Erika Hajnalka osztályvezető főorvos; SZTE ÁOK Pszichiátriai Klinika
    10.10-10.25 Kávészünet
    10.25-10.55 Demencia a beteg szemszögéből
    Kőműves Zsuzsanna Judit felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus
    10.55-11.10 Én és a demencia
    Szabó Sándorné érintett családtag
    11.10-11.40 Tánccal a demencia ellen – mozgás, öröm, agytorna 50 év felett
    Tyukász Brigitta gyógytornász, szenior táncoktató; Odú Központ, Pedagógiai Szakszolgálati Intézmény, Szeged
    11.45-12.15 Séta az Erzsébet ligetben a Belvárosi híd újszegedi hídfőjéig
  • szeptember 20.
    12:00 - 13:00
  • szeptember 20.
    14:00 - 15:00
    Az MTA SZAB Orvostudományi Szakbizottság Onkológiai Munkabizottság szervezésében
  • szeptember 20.
    16:00 - 17:00
    Program:
    16.00 Megnyitó
    16.15 Boros Gábor (KRE-ELTE): Megújuló alapvetés, affektív közösségalkotás a 17. századi filozófiában
    16.45 Kérdések és válaszok
    17.00 Rembeczki Eszter (SZTE): Egység és közösség a 17. század „új” filozófiájában
    17.20 Schmal Dániel (PPKE)
    17.40 Pavlovits Tamás (SZTE): A kora újkori filozófiai kánon problémái
    18.00 Szünet
    18.15 Vita
  • szeptember 20.
    16:00 - 18:00
    At the opening event of the 2019/20 season, IATEFL Creative Café hosts Beatrix Price (ELTE), an experienced teacher and teacher trainer, who invites us to explore aspects of teaching young learners and upper primary pupils.
    Movement And Games in the (Interactive) Class - MAGIC: We are not magicians but we can bring some MAGIC into the EFL classroom. With movement and games, songs and rhymes we can engage our learners, help serve their physical development and support flexible, mobile thinking. With different low- and high-energy level activities we can maintain good discipline, create an ideal framework for the lesson and optimise timing to achieve lesson objectives. We can develop our learners’ fine and gross motor skills through movement, their imagination through role-play and their social competence through group and pair work. Second language acquisition is a fairly long but delightful journey for the child, full of excitement and challenge, from movement to understanding, from a global, universal totality to individual mastery.