SZTE Info

KIemelt_Aletrnativ_gyakornoki

Munkahelyi tapasztalat + kredit = Az SZTE Karrier Iroda Alternatív gyakornoki programja

Jelentkezhetsz az SZTE Karrier Iroda Alternatív gyakornoki programjára, kedves hallgató! Miért jó ez a lehetőség? Mert a diplomaosztód időpontjáig egyetemi közegben vagy civil szervezeteknél munkahelyi tapasztalatot szerezhetsz. Ez hozzájárulhat ahhoz, hogy egyetem elvégzése után még sikeresebb légy a munka világában. Ráadásul a minimum 120 óra önkéntes szerződéssel végzett gyakornoki munkádért cserébe kreditet is kaphatsz.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A szakmai tapasztalatot a diplomás pályakezdő esetében is elvárja a munkahelyek többsége. Minimális gyakorlat nélkül egy gyakornoki hely megpályázása is csekély sikerrel kecsegtet. De miként szerezhet szakmai tapasztalatot az, akinek fő foglalkozása, hogy egyetemistaként a diploma megszerzéséért tanuljon? E csapdahelyzeten segít át az SZTE Karrier Iroda Alternatív gyakornoki programja.

 

Már közel 20 féle gyakornoki lehetőség közül válogathatsz. Csatlakozz az SZTE Karrier Iroda által koordinált Alternatív gyakornoki programhoz! Jelentkezz a fogadó szervezethez gyakornokként, ahol rugalmas, az órarendedhez illeszkedő beosztásban tapasztalhatod meg milyen egy munkahely belülről. Ismeretségeket szerezhetsz és olyan folyamatokra láthatsz rá, amikről korábban csak elméletben hallottál. A számodra kijelölt mentor segítségével olyan készségeket fejleszthetsz, amiket az iskolapadban kevésbé. A program végén 2 kredittel jutalmazunk és referencialevelet is kaphatsz, aminek később fontos jelentősége lesz az önéletrajzodban, pályakezdő álláskeresőként.

 

A feltételek: minimum 120 óra teljesítése egyetemi egységeknél és civil szervezeteknél, ahol önkéntes szerződéssel tudnak foglalkoztatni. Cserébe számos olyan előnyhöz juthatsz, amelyek segítségével könnyebbé válik későbbi elhelyezkedésed.

Melyek ezek az előnyök?

Például: Gyakorlati tudást, tapasztalatot szerezhetsz, mely a legtöbb álláshirdetésben alapkritérium. A gyakorlat kulcsfontosságú kapcsolati tőke kiépítését, bővítését segíti elő, ami nélkül manapság nehéz boldogulni. Betekintést kaphatsz a szervezetnél folyó szakmai munkába, mindennapi munkavégzésbe, munkahelyi kultúrába. Egy mentort rendelünk melléd, aki különböző feladatokkal segít hozzá a tapasztalatszerzéshez és visszajelzéssel segíti fejlődésed. Kompetenciáid fejlődnek, új készségeket sajátítasz el.

Megerősítést kapsz arról, hogy adott terület tényleg Neked való-e. Sikeres teljesítés esetén 2 kredittel gyarapodsz!


Programszervező, marketinges, pályázatíró, újságíró és / vagy fotóriporter, irodai asszisztens, programkoordinátor, PR gyakornok, PS4 klub társvezető, kisgyermeknevelő gyakornok és nemzetközi ügyvivő szakértő gyakornok. Csak néhány, a betölthető gyakornoki pozíciók közül. A részletes listát megtalálod az SZTE Karrier iroda honlapján:

További információk itt.

Kérdés esetén az SZTE Karrier Iroda részéről keresd: Kriska Kitti gyakorlat koordinátort – e-mail címe: gyakorlat@sztekarrier.hu, telefonszáma: 62/546-680.

 

Az egyetemi kurzus felvétel határidejéig minden szemeszterben jelentkezhetsz az SZTE Karrier Iroda Alternatív gyakornoki programjára.

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 20.
    08:30 - 12:15
    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát kérjük jelezze legkésőbb 2019. szeptember 16. 12.00 óráig a szocmunka@etszk.u-szeged.hu email címen.
    Program:
    8.30-9.00 Regisztráció
    9.00-9.10 Köszöntő
    Héderné Dr. Berta Edina dékán; SZTE Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar
    9.10-9.40 Hová is tettem? Demenciával járó kórállapotok felismerésének és ellátásának irányelvei
    Dr. Pákáski Magdolna tudományos főmunkatárs, osztályvezető; SZTE ÁOK Pszichiátria Klinika
    9.40-10.10 Ráncok – egy barátság története az Alzheimer-kór árnyékában
    Dr. Baginé Dr. Tóth Erika Hajnalka osztályvezető főorvos; SZTE ÁOK Pszichiátriai Klinika
    10.10-10.25 Kávészünet
    10.25-10.55 Demencia a beteg szemszögéből
    Kőműves Zsuzsanna Judit felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus
    10.55-11.10 Én és a demencia
    Szabó Sándorné érintett családtag
    11.10-11.40 Tánccal a demencia ellen – mozgás, öröm, agytorna 50 év felett
    Tyukász Brigitta gyógytornász, szenior táncoktató; Odú Központ, Pedagógiai Szakszolgálati Intézmény, Szeged
    11.45-12.15 Séta az Erzsébet ligetben a Belvárosi híd újszegedi hídfőjéig
  • szeptember 20.
    12:00 - 13:00
  • szeptember 20.
    14:00 - 15:00
    Az MTA SZAB Orvostudományi Szakbizottság Onkológiai Munkabizottság szervezésében
  • szeptember 20.
    16:00 - 17:00
    Program:
    16.00 Megnyitó
    16.15 Boros Gábor (KRE-ELTE): Megújuló alapvetés, affektív közösségalkotás a 17. századi filozófiában
    16.45 Kérdések és válaszok
    17.00 Rembeczki Eszter (SZTE): Egység és közösség a 17. század „új” filozófiájában
    17.20 Schmal Dániel (PPKE)
    17.40 Pavlovits Tamás (SZTE): A kora újkori filozófiai kánon problémái
    18.00 Szünet
    18.15 Vita
  • szeptember 20.
    16:00 - 18:00
    At the opening event of the 2019/20 season, IATEFL Creative Café hosts Beatrix Price (ELTE), an experienced teacher and teacher trainer, who invites us to explore aspects of teaching young learners and upper primary pupils.
    Movement And Games in the (Interactive) Class - MAGIC: We are not magicians but we can bring some MAGIC into the EFL classroom. With movement and games, songs and rhymes we can engage our learners, help serve their physical development and support flexible, mobile thinking. With different low- and high-energy level activities we can maintain good discipline, create an ideal framework for the lesson and optimise timing to achieve lesson objectives. We can develop our learners’ fine and gross motor skills through movement, their imagination through role-play and their social competence through group and pair work. Second language acquisition is a fairly long but delightful journey for the child, full of excitement and challenge, from movement to understanding, from a global, universal totality to individual mastery.