SZTE Info

nyito

Ősszel is Mentor(h)áló Pedagógiai Esték

2019 őszén is folytatódik az SZTE és az IH Rendezvényközpont közös programja, a nagysikerű Mentor(h)áló Pedagógiai Esték. Szeptembertől decemberig 9 előadással várják az érdeklődőket az új és visszatérő neves előadók. Idén ősszel a pedagógiai témákon kívül az evolúcióról, a hálózatkutatásról és a művészetről is hallhatnak az érdeklődők.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Nyolcadik szemeszteréhez érkezett a nagysikerű Mentor(h)áló Pedagógiai Esték. A 2019-es őszi évadban 9 érdekes előadással várja a Dél-Alföldi régió egyik legnépszerűbb ismeretterjesztő programsorozata az érdeklődőket.


Jávorszky Iván, a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója és Porkoláb Mihály, az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar munkatársa, az SZTE Mentor(h)áló létrehozója sajtótájékoztatón ismertette a 2019-es őszi félév előadásait és értékelte a korábbi évadokat.

– Büszkén mondhatjuk, hogy 2019 tavaszán a 13 előadásból 4 teltházas volt. A Pedagógiai Esték nemcsak Szeged kiemelkedő eseménye, hanem az egész régióé, hiszen Szeged környékéről is sokan látogatnak el az előadásokra, sőt előfordult már, hogy Budapestről is érkeztek vendégek. A legnépszerűbb előadók az év első felében Görög Ibolya, Gyarmathy Éva, Mácsai Pál és Boldizsár Ildikó voltak – értékelte a Pedagógiai Esték előző évadát Jávorszky Iván.


– 2015 óta már 84 előadáson vagyunk túl, 2020-ban pedig cél, hogy elérjük a 100-adik előadást is. A korábbi évekhez hasonlóan a pedagógia mellett most is a tanulást helyeztük fókuszba, így 9 vendégünk egy igazán színes előadássorozatot hoz el nekünk. A 21. század témái és aktualitásai az utóbbi másfél évben jelentek meg az előadásokban, ezt a tendenciát pedig most is folytatjuk – mondta el Porkoláb Mihály, az SZTE Mentor(h)áló program vezetője.


Kivételes estével indul az őszi évad: szeptember 16-án az etológus Prof. Dr. Csányi Vilmos, a magyar tudományos közélet ikonja, teszi fel a kérdést: „Merre tart az evolúció”? Előadásában megvizsgálja, hogy milyen befolyással van a migráció, a klímaváltozás, vagy a mesterséges intelligencia az evolúcióra. Szeptember 24-én Tari Annamária, az előadássorozat egyik sztárelőadója érkezik a színpadra immár harmadik alkalommal. Előadásában napjaink egyik legaktuálisabb témájával foglalkozik majd: hogyan károsítják a személyiség fejlődését az online tér és a közösségi média által hozott érzelmi változások.


Dr. Szondy Máté klinikai szakpszichológus, a Magyar Pszichológiai Társaság pozitív pszichológia szekciójának alapító tagja és korábbi elnöke először tart előadást a Pedagógiai Estéken. Október 15-én az érdeklődők megtudhatják, hogy „Mi fán terem a boldogság”? Az őszi évad kiemelt előadójaként érkezik Prof. Dr. Csermely Péter biokémikus és hálózatkutató október 28-án. „Szeretethálózatok” című előadásából kiderül, hogy hogyan kapcsolódik össze a hálózatkutatás a szeretettel és gyűlölettel, hogyan terjednek az érzelmek a szociális hálózatokban, és hogyan alakítják át azt.


A 21. század másik fontos témájával foglalkozik majd Steigervald Krisztián generációkutató és marketingszakember, aki egyedülálló módon mind a 6 ma élő generációval foglalkozik. A mindenkit érintő „Manipulálnak, tehát vagyok!” című előadásában, november 12-én, megvizsgálja, hogyan hat a média és a reklám a különböző generációkra. 2018 tavasza után újra érkezik november 25-én Simó György, aki a 21. század túlélési stratégiáiról tart előadást. A téma nagyon aktuális, hiszen a következő huszonöt-ötven évben hatalmas változásokon megy majd át a világunk, a digitalizációnak köszönhetően pedig munkahelyek milliói szűnhetnek meg. De mi lesz a ’’felesleges emberekkel’’?

Leonardo Da Vinci halálának 500. évfordulója alkalmából, Szabó András művésztanár tiszteleg előadásában a művész és munkássága előtt november 26-án. Előadásában összegyűjti a Leonardóval kapcsolatos legújabb kutatások eredményeit.


A Pedagógiai Esték egyik legsikeresebb előadója, Dr. Bánki György is visszatér a színpadra december 2-án. „Így készül a magány” című előadásában a pszichiáter körüljárja, hogyan alakul ki a gyermekkori magány, hogyan válhat egy gyerek a családban is magányossá. A témában kicsik és nagyok egyaránt érintettek lehetnek, így nemcsak a felnőtteket várják az előadásra. December 3-án a Pedagógiai Esték utolsó előadását Tóth Árpád karnagy tartja, „Éneklőbb emberek” címmel. Az est során felteszi a kérdést, hogy miért félnek énekelni az emberek, és mit lehet tenni ez ellen? Garantáltan egy őszinte és lelkesítő előadás várja az érdeklődőket.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 20.
    08:30 - 12:15
    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát kérjük jelezze legkésőbb 2019. szeptember 16. 12.00 óráig a szocmunka@etszk.u-szeged.hu email címen.
    Program:
    8.30-9.00 Regisztráció
    9.00-9.10 Köszöntő
    Héderné Dr. Berta Edina dékán; SZTE Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar
    9.10-9.40 Hová is tettem? Demenciával járó kórállapotok felismerésének és ellátásának irányelvei
    Dr. Pákáski Magdolna tudományos főmunkatárs, osztályvezető; SZTE ÁOK Pszichiátria Klinika
    9.40-10.10 Ráncok – egy barátság története az Alzheimer-kór árnyékában
    Dr. Baginé Dr. Tóth Erika Hajnalka osztályvezető főorvos; SZTE ÁOK Pszichiátriai Klinika
    10.10-10.25 Kávészünet
    10.25-10.55 Demencia a beteg szemszögéből
    Kőműves Zsuzsanna Judit felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus
    10.55-11.10 Én és a demencia
    Szabó Sándorné érintett családtag
    11.10-11.40 Tánccal a demencia ellen – mozgás, öröm, agytorna 50 év felett
    Tyukász Brigitta gyógytornász, szenior táncoktató; Odú Központ, Pedagógiai Szakszolgálati Intézmény, Szeged
    11.45-12.15 Séta az Erzsébet ligetben a Belvárosi híd újszegedi hídfőjéig
  • szeptember 20.
    12:00 - 13:00
  • szeptember 20.
    14:00 - 15:00
    Az MTA SZAB Orvostudományi Szakbizottság Onkológiai Munkabizottság szervezésében
  • szeptember 20.
    16:00 - 17:00
    Program:
    16.00 Megnyitó
    16.15 Boros Gábor (KRE-ELTE): Megújuló alapvetés, affektív közösségalkotás a 17. századi filozófiában
    16.45 Kérdések és válaszok
    17.00 Rembeczki Eszter (SZTE): Egység és közösség a 17. század „új” filozófiájában
    17.20 Schmal Dániel (PPKE)
    17.40 Pavlovits Tamás (SZTE): A kora újkori filozófiai kánon problémái
    18.00 Szünet
    18.15 Vita
  • szeptember 20.
    16:00 - 18:00
    At the opening event of the 2019/20 season, IATEFL Creative Café hosts Beatrix Price (ELTE), an experienced teacher and teacher trainer, who invites us to explore aspects of teaching young learners and upper primary pupils.
    Movement And Games in the (Interactive) Class - MAGIC: We are not magicians but we can bring some MAGIC into the EFL classroom. With movement and games, songs and rhymes we can engage our learners, help serve their physical development and support flexible, mobile thinking. With different low- and high-energy level activities we can maintain good discipline, create an ideal framework for the lesson and optimise timing to achieve lesson objectives. We can develop our learners’ fine and gross motor skills through movement, their imagination through role-play and their social competence through group and pair work. Second language acquisition is a fairly long but delightful journey for the child, full of excitement and challenge, from movement to understanding, from a global, universal totality to individual mastery.