SZTE Info

Ízelítő a munka világából az egyetemi évek alatt

A diákévek alatt a tanulás mellett legalább olyan fontos, hogy munkatapasztalatra, szakmai gyakorlatra tegyünk szert, kapcsolatokat építsünk ki. Kovács István, az SZTE Gazdaságtudományi Kar harmadéves pénzügy és számvitel szakos hallgatója mindezeket nagyon jól tudja. Még középiskolásként került a Lombard Lízing Csoporthoz nyári munkára, most pedig az egyetem mellett már napi négy órában dolgozik a cégnél.
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

 

- Hogyan kerültél a Lombardhoz?

- 16 éves korom óta egy diákszövetkezeten keresztül minden nyáron a Lombardnál dolgoztam. Idén nyár elején megkerestek, hogy tudnék-e napi 8 órában náluk dolgozni. Én mondtam, hogy nem tudok 8 órát vállalni, mégiscsak az iskola a legfontosabb, annak ellenére, hogy ez egy kiemelkedő lehetőség. Így választanom kellett magam mellé egy párt, akivel fölváltva dolgozunk napi 4-4 órában.
- Mi a feladatod?
- Először középiskolásként nem voltak túl fontos feladataim, de amit most csinálok, az már kicsit komolyabb. Az ügyfélkapcsolati igazgatóságon a behajtási osztályon dolgozom, ahol a lefoglalt gépjárművekkel foglalkozunk. Beérkezik a lefoglalt járművek forgalmija, és én azokat átírom. Ezt az okmányirodával közösen intézzük, és a telephellyel is tárgyalunk ezzel kapcsolatban. A lefoglalt autó vételi árát egy program segítségével határozom meg.
- Mennyire jellemző az évfolyamotokon, hogy a diákok olyan helyen dolgoznak, ahol jövendő szakmájukkal kapcsolatos munkát végezhetnek?
- Több diákkal beszéltem, akik már próbálnak elhelyezkedni. A pénzügyesek közül többen mennek könyvelőirodákhoz, biztosítókhoz, bankokhoz, hogy valamilyen szakmai gyakorlatot szerezzenek. Általában ezek kapcsolatokon keresztül történnek. 
- Tényleg csak kapcsolatok révén lehet jó gyakorlati helyet vagy munkahelyet találni?
- Nekem így sikerült, legelőször az egyik barátom ajánlott be. Szerintem az esetek 60 százalékában a jó munkahely a kapcsolatokon múlik, a többiben pedig a szerencsén. Ha valaki diákként jó munkát akar, akkor sokszor kell próbálkozni, és ki kell használni a lehetőségeket. 
- A szakmai ismereteken túl milyen tapasztalatokat szereztél a Lombardnál?
- Látom, hogyan zajlik az élet egy irodában, tudom, hogy milyen a munkahelyi légkör.  Látom, mi a következménye annak, ha pontosan dolgozol, és annak, ha nem. Ott tanultam meg, hogy hogyan kell kommunikálni a munkatársakkal, mit lehet elmondani és mit nem. Elsősorban 25-35 éves nőkkel és férfiakkal dolgozom együtt, és előtte nem volt kapcsolatom ilyen gyakorisággal ezzel a korosztállyal. Megtanultam, hogyan kell kommunikálni velük, és azt hiszem, elég jól kijövök a kollégáimmal. 
- Mennyire veszik komolyan a diákokat, mennyire vagytok teljes értékű munkatársak?
- Bizonyos értelemben igen, bizonyos értelemben nem. Közvetlen munkaviszonyban partnerként kezelnek, bár mindenki tudja, hogy diákok vagyunk. 
- Hogyan sikerült összeállítani az órarendedet így, hogy dolgozol is?
- Vannak órák, amikre nem járok be, de a nagy részükön részt tudok venni. Pontosan be kell osztani az időt. Napi négy órában dolgozom, négyben suliban járok, utána esetleg focizom (a JATE Bajnokságban két csapatban is játszik – a szerk.), a barátaimmal vagyok. Meg lehet oldani. Sokat kell aludni, de azért bulizni is heti egyszer.
Forgó Nóra
Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • augusztus 26. 08:00 - 31. 20:00
  • augusztus 28. 08:00 - 30. 18:00
    Az SZTE BTK Klasszika-filológia és Neolatin Tanszék nemzetközi konferenciája
  • augusztus 28. 13:00 - 31. 20:00
    A Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, a Móra Ferenc Múzeum és a SZAB Filozófiai és Történettudományi Szb. szervezésében
  • augusztus 30.
    09:30 - 12:00
    9:30 Arrival and Presentation of SZTE Service Units: Frankofon Centre, American Corner, Confucius Institute, SZTE Counseling, Demola Programme; Meet the representatives at their stands;
    10:00 Opening Ceremony
    Welcome Speech: Dr. habil Péter Zakar, Vice Rector for International and Public Relations,
    and by Dr. Tamás Bene, Director for International and Public Relations
    10:30 Introduction of Mentoring System, Student Unions
    Presenter: ESN Szeged, EHÖK
    10:45 Introduction of the Stipendium Hungaricum Scholarship Programme;
    Presenter: Office for Full-time Study Programmes
    11:00 Presentation held by the Hungarian Police Department
    11: 30 Immigration Issues
    Presenter: Directorate General for Alien Policies
  • augusztus 31.
    10:00 - 16:00