SZTE Info

Nemzetközi workshopot tartottak a technológiai alapú tudásmérésről

Április 16-án és 17-én ötödik alkalommal gyűltek össze Szegeden a neveléstudománnyal foglalkozó neves külföldi és hazai szakemberek, hogy megosszák egymással az ismereteiket.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A SZAB székháza a XI. Pedagógiai Értékelési Konferenciát követően egy másik neveléstudományi programnak is helyet adott. Ötödik alkalommal került sor a SWEE, azaz Szeged Workshop on Educational Evaluation megrendezésére, amely immár egy olyan nemzetközileg is nagy presztízzsel bíró találkozó, ahol neves külföldi kutatók és PhD-hallgatók vitatják meg legújabb eredményeiket. A központi téma idén a technológia alapú mérés és értékelés volt. Az esemény elnöke Samuel Greiff, a Luxemburgi Egyetem kutatója és Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének vezetője volt.

 

– A pedagógiai kutatás egyik legfontosabb területe a mérés-értékelés – mondta Csapó Benő. Ezt azzal indokolta, szükség van rá, hogy a tanulók tudásáról pontos, részletes visszajelzést tudjanak adni a diákoknak, tanároknak, szülőknek egyaránt. Erre pedig a mai modern technológiák (internet, mobileszközök) a legalkalmasabbak, innen az idei workshop témája.

 

– Egy számítógép-alapú online diagnosztikus értékelő rendszer kifejlesztésén dolgozunk, és e munka során szeretnénk a vezető európai kutatóhelyek tapasztalatait is felhasználni – hangsúlyozta Csapó Benő. Ennek megfelelően a világ több pontjáról érkeztek előadók. A luxemburgi Egyetem képviselői mellett érkeztek kutatók három német egyetemről, Finnországból, és idén először Japánból is.

 

A kétnapos workshop rengeteg érdekes előadást sorakoztatott fel. Nyitó előadásában Samuel Greiff a problémamegoldó képességeket érintő kutatások jelenlegi és jövőbeli helyzetét értékelte. Ezt követően a Luxemburgi Egyetem PhD-hallgatói mutatták be a komplex problémamegoldás mérésével kapcsolatos eredményeiket. Szó volt még papíralapú és számítógépes tesztelés különbségéről, a diagnosztikai mérési projekt helyzetéről, és bemutatták az eDia nevű online tudásfelmérő platform új lehetőségeit is. A későbbiekben a témák közt szerepelt többek közt a 21. századi képességfejlesztési módszerek áttekintése, az internet mint a tesztek tartalmához felhasználható forrás, valamint hogy a technika milyen lehetőségeket rejt magában az oktatás terén.

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *